kilátás

Kilátás a szurdokra

A strandról látható a Velka Paklencia szurdokvölgye. Az esti strandolás alatt többször is felnéztünk rá, mert mi is ott terveztünk kirándulni.
Igazán különleges kilátás egy strandról, még Horvátországban is.

Skradin felülről

Sibenik felé vezető útról olyan szép volt a Skradin, hogy nem törődve a forgalommal, megálltunk lefényképezni. Valahol itt van a határa az édes és sós víznek, így a hajón utazók is megnézhetik ezt a mesébe illő helyet.

Kilátás a tengerre

Sibenik egyik nevezetességéből, a Szent Mihály erődből végre megkaptuk azt a kilátást, amit vártunk. A tengerszorosra igazán csak innen lehet rálátni, a vízpartról csak egy kis öbölnek látszik.
A fényképen látszik a Szent Jakab-katedrális, ami az UNESCO világörökség listáján is szerepel.

Split felülről

A Szent Dujmo-székesegyház tornyában, mint sok más toronyban Horvátországban, nagyon tetszett, hogy a fölfelé út is maga egy élmény. Nem ablakok vannak, hanem az ablak kereteként díszes oszlopok, üveg nélkül, így minden szintről más képet látunk a városról, miközben kicsit lehűt az itt már teret kapó szél. A legfelső szintjéről Split látványosságára, Diocletianus palotájára látni. A park előtt még jól látszik a várfal, ami körbe veszi a palotát.

Kilátás a tavakra, vízesésekre

Több helyen kilátóhelyről nézhetünk végig a tavakon, bár méreteiből adódóan az egészet nem látni be semelyikből. Ha süt a nap, akkor hihetetlen színűnek látszódik a víz.